Utazás az angliai Winchesterbe

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola és a Winchester University között 2015 szeptemberében létrejött együttműködés – a Kultúrák és nyelvek találkozása nemzetek meséin keresztül, melynek a kapcsolattartója Bethlenfalvyné dr. Streitmann Ágnes tanszékvezető főiskolai tanár – keretein belül, a közös munka eredményeként idén ismét csereútra kerülhetett sor.
Az utazáson Pánti Zsuzsanna (angol műveltségi területes tanító szakos hallgatónk) és Pusztai Fanny Anna (magyar műveltségi területes tanító szakos hallgatónk) vehettek részt, akik a Magyar és angol népmesék összehasonlító elemzése c. kurzus hallgatói is egyben. A partnerintézmény 2017. március 12-17. között fogadta őket, kísérőjük Szabó Zsolt, könyvtáros dolgozónk volt.
Az együttműködés célja, feladata, hogy az angol és magyar népmesék összehasonlító elemzésén keresztül – irodalmi, pszichológiai, és szociológiai szempontok alapján – megismerjük és felismerjük a két nép hagyományát, történetét, szokásait.
Az angol csapat nagy lelkesedéssel és jókedvvel fogadta hallgatóinkat és kísérőjüket. Számos programmal készültek, ezáltal nagyon élmény- és eseménydús hétnek néztek elébe.

Az első nap a gyönyörű történelmi városban, Winchesterben tettek egy városnéző túrát, majd a Történetmesélés (Story Telling) szemináriumon vehettek részt. Ezután az angol hallgatókkal az iskolalátogatást tervezték a St. Lawrence iskolába (a Jack and the beanstalk mesét dolgozták fel drámajátékkal, csoportos foglalkozással). A következő nap a St. Faiths iskolába látogattak el hallgatóink, ahol egy végzős osztályú matematika órát nézhettek meg. Az iskolalátogatás után az Angol irodalmi (English Literature) szeminárium munkájába kapcsolódhattak be a magyar küldöttség tagjai, akik bemutatták iskolánkat, képzéseinket és a váci Karolina Katolikus Általános Iskolával megvalósított projektet. A szeminárium után a brit vendéglátók meghívták hallgatóinkat az egyetemi kvíz estre.

Szerdán a St. Lawrence iskolába mentek, ahol az angol hallgatók remekül felkészülve előadták színdarabjukat, illetve a mese feldolgozásához remek csoportos feladatokat valósítottak meg. Hallgatóinkat is bevonták a csoportos munkákba segítőként. Az első csoportnál a mesét kavicsokon keresztül mesélték el, kavicsokra rajzolták fel a történetet, majd a kövekből történet térképet készítettek (Story map). A második csoportnál az óriás álarcát készítették el, majd eldramatizálták a történetet úgy, hogy az óriást mindig más gyermek játszotta el. A harmadik csoport egy digitális történetmeséléssel dolgozta fel a mese egyik részét úgy, hogy egy zöld háttér előtt figurákkal létrehoztak egy-egy jelenetet, lefényképezték iPad-del, majd az iPad-en lévő programmal kisfilmet vágtak össze. Ezt követően a film alá a gyerekek által felolvasott mese került. A sikeres iskolai program után Chawtonba mentek teázni, és Jane Austen házát is láthatták.

A mozgalmas hét végén hallgatóink Southamptonba utazhattak, ahol a város nevezetességeit járták végig. Az utolsó napot a winchesteri katedrálisban egy Evensonggal és közös vacsorával zárták le.
Hallgatóink rengeteg tapasztalattal, élménnyel tértek haza a nagy történelmi múltú Winchesterből.
Reméljük, hogy a hamarosan főiskolánkra érkező angol vendégeink részére szintén ilyen mozgalmas, élményekkel teli hetet tudunk varázsolni.

2017. április 12.